2 Nisan 2012 Pazartesi

Bu Ülkede Yoğurt Yok Yahu

Yoğurt'un, hayatınızdaki yerini hiç düşünmediğinize, hatta bazılarınızın, bu satırları okurken içinizden "ne saçma" diyebileceğinizin bile farkındayım. Oysa, o kadar önemli, o kadar kıymetli bembeyaz bir varlık ki o. Kahvaltıda taze meyvelerle tüketilebilen, öğle ve akşam yemeklerinin baş tacı, bazen pilav, bazen makarna ile beraber, bazen de iskender kebaba eşlik eden, sadece bir kase öylesine yalnız başına yenebilen, hiç olmadı ayranı yada cacığı yapılan şahane beyazlardan biri. Herkesin buzdolabında bulunur, Türk insanının olmazsa olmazlarından biri.

Burada yok. Gitmediğim market, sormadığım insan kalmadı. Sade yoğurt yok. Envai çeşit meyvelisi mevcut. Üstelik kefir bile buldum ararken ama kendisi yok. Bir ara, bir arkadaşım kendine güvenle, var, olmaz mı dedi? Bir hevesle tekrar markete koştum. Malum kiril alfabesi, gözümden kaçıyor herhalde diye düşünerek, ilgili rafta tam olarak 10 dakika geçirdim bir aşağı bir yukarı. Meğer kastettiği probiyotik yoğurtmuş, hani şu yararlı bakteriler eklenip, hazmı kolaylaştıran, minicik ve ufak kutularda olanlardan. Hay bin kunduz!

Herşey tamam da, yoğurdun olmayışı insanın tadını biraz kaçırıyor. Hele benim gibi üç öğün yoğurt tüketen bir insan için, gerçekten zorlayıcı koşullar.  Bir kaçınızın evinde, geçen hafta aldığınız ve bir şekilde tüketilmediği için buzdolabının bir köşesinde, bozulmaya yüz tutmuş bir kase olabilir. Yazık, insan bu günlerin geleceğini düşünemiyor, siz de bir gün bu durumda kalabilirsiniz. Şimdiden değerini bilin, tüketin, bozulmasın, benden söylemesi.

Hayır anlamadığım, neredeyse tüm markaların, onlarca çeşit meyveli yoğurdu varken, içerinden biri de,  hiç, dur ben bunun sadesini de göndereyim şunlara dememiş mi yani? Türkiye'de kırk yılda bir aldığım meyveli yoğurtlar, şu anda market listesinin en üzerindeki haklı yerin sahibi. Her gün muhakkak bir kutu tüketiliyor ama nafile, benim aklım meyvelisinde değil. Şu anda tüm yoğurt üreticilerini göreve davet ediyorum. Rusya gibi büyük bir pazara nasıl girmediniz yıllardır? Birinizden biri öncü olsun artık, en azından Ekaterinburg'da bir alıcı kitleniz var. Buradan da yayılır diğer şehirlere. Kulak verin bu sese...

3 yorum:

  1. ne kadar haklisin... Bizim dolapta su an var bi tane, iki haftadir orda oylece duruyor... atamiyorum da nedense :))) herseyin kiymeti kaybedince mi anlasiliyordur nedir?? Yogurdun bile... :)) O prebiyotiklerden alip sutle kendi yogurdunu mayalayamaz misin acaba? neyse en kotu bi tane alir geliriz :) ondan mayalaya mayalaya butun Ekaternburg'a sevdirirsin sade Turk yogurdunu ;))

    YanıtlaSil
  2. Bir tane alıp gelme fikrine bayıldım. Alın gelin tabii :) Bu gidişle öğreneceğim yoğurt yapmayı mecburen :)

    YanıtlaSil
  3. gercekten iyi fıkır bende asya ulkelerı hakkında arastırma yapıyordum halı hazırda bız yogurt uretımı yapıyoruz gercekten iletişime gecmek isterim sizinle

    YanıtlaSil